Direktlänk till inlägg 14 november 2012

vacklande

Av Angie Jeppsson - 14 november 2012 20:30

Jag lyckades med mitt teoriprov och lyckades alltså få mitt körkort.

Fantastiskt, alldeles underbart, men det märkliga att det underbaraste är än så länge inte att jag faktiskt lyckades få det och nu får köra, det bästa är att jag slipper ha ångest över teorin, slipper plugga, slipper ha dåligt samvete för att jag inte orkar plugga.

Lyckan över att faktiskt ha det infinner sig nog om några dagar, när stressen släpper helt.

 

Trasslar in mig i tankar, karusellen i mitt huvud är i full fart, adrenalin, destruktivitet, om jag kunde få ändra på något...

Tvivlar på mig själv, backar några steg tillbaks ifrån mitt självförtroende, ser den röda tråden, 

men det går så himla fort, min hög med ved som jag samlat på, kastar på lite bensin, plötsligt tänder jag en tändsticka och kastar den rakt in liksom.

 

Konsekvenstänket är långt borta då.

 

--------------------------------------------------------------------------

Sanningen är den, att jag kan skratta, prata, prata lite till och jobba, jobba lite mer och ännu mer, städa lite hemma, vara med kidzen en så bra mamma jag förmår, kan mysa ner mig brevid min man och låta dagarna bara gå, 

men närvarande, riktigt närvarande, är jag inte just nu.

I mina tankar är jag fortfarande långt borta, fast i en värld som inte riktigt finns och inte kan finnas.

Har inte råd att hamna där, i landet ingenstans

---------------------------------------------------------------------------

 

Jag ska ha en bra dag imorgon, det har jag beslutat, oavsett vad jag får i huvudet ska min dag vara utan bekymmer förutom praktiska, realistiska bekymmer med lösningar som faktiskt finns att hitta.

 

Kvällens ord...Vad är jag bra på.?

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angie Jeppsson - 18 januari 2017 21:00

Jag har alltid vetat att man inte kan se utanpå Hur det känns inuti Jag har alltid vetat att man behöver alla pusselbitar för att bli hel Jag har alltid vetat att man ibland måste räcka ut sin hand och be om hjälp Allt detta har jag alltid veta...

Av Angie Jeppsson - 30 december 2016 11:52

Jobbade ensam idag. Kryper i kroppen. Ser mig över axeln en miljon gånger. Hjärtklappningarna gör det jobbigt. Gör det jag måste. Försöker slappna av. Men jag skyndar. Stress inuti. Nåväl. Blir en helg i familjens tecken. Tacksam. Jag saknar my...

Av Angie Jeppsson - 14 december 2016 19:29

Tredje dagen som jag jobbar endast 4 timmar. När jag kommer hem är jag fullkomligt slut... Väntat 2 långa veckor på att få komma tillbaks till psykologen. Jag sov ifrån tiden idag :( Irriterad över tröttheten. Irriterad över att inte känna mig som ...

Av Angie Jeppsson - 4 december 2016 20:05

  genom livet har jag varit en resande, i många bemärkelser väskan jag släpat med mig har blivit tyngre och tyngre mycket i den har jag aldrig orkat trassla upp vissa saker har jag släpat ur den för att börja reda ut nystan med tryckt tillb...

Av Angie Jeppsson - 14 november 2016 22:16

ett steg fram och sen vad som känns som femtio steg tillbaks...   sjukskriven, låter kanske skönt, men det finns en anledning till att jag är det, anledningen dränerar mig... byten av mediciner, trötthet, yrsel, går omkring och känner mig ful...

Ovido - Quiz & Flashcards