Alla inlägg under december 2012

Av Angie Jeppsson - 23 december 2012 09:54

Haft en otroligt lång och jobbig vecka, 

öroninflammationen vill inte helt ge med sig, efter en avslutad kåvepeninkur har jag nu istället fruktansvärt ont i halsen och är genomförkyld :/

grrr..

Jobbade mig igenom veckan, hankade mig fram genom kvällarna, sen tog världens bästa farmor och faster alla våra barn från dagis o skola i fredags, ikväll kommer dom hem,

vi har alltså varit HELT barnlediga hela helgen, det behövdes, vi har hunnit handla allt vi behövde, jag har hunnit sitta på arslet många timmar :P


Var på julbord i fredags, med jobbet, hade himla trevligt, vi blev ett härligt gäng, alla ganska mycket med samma sorts humor :)

Danne hämtade sen upp mig och kollegan, vi körde honom hem till staffanstorp, Danne körde hem mig, han stack tillbaks o lirade med sina vänner, jag kom hem i mörkret, orkade inte tända varken lampor eller tv, klädde av mig och kröp ner i sängen, i ett knäpptyst hem, alldeles ensam, jävligt skönt får jag säga.


Idag går jag har o har massor att göra, röjande, men jag har fastnat i att jag förlagt 2 räkningar, var vet jag ju då inte, och hur fan jag gjort det förstår jag ännu mindre :S


Livet är helt okej just idag, jag faller stundvis men jag reser mig igen, emellanåt vill jag bara sätta mig ner och släppa allt, men jag står kvar, och har siktet riktat framåt, jag har ju mål, dom vill jag uppnå, försöka iallafall, och ger jag upp, då ger jag inte mig själv chansen att ens försöka.

Ledig några dagar nu, jobbar 27 o 28, ganska skönt det med, mannen får mysa med kidzen hemma, jag får andas lite vid sidan av.


Imorgon är det barnens julafton, den 25:e tänker jag bara ligga på morgonen med mina barn, se någon film och bara ta vara på tillfället, att vi alla lever, friska, tillsammans, berg o dalbanan är stannad för tillfället, jag stannade den själv, djupa andetag, en titt bakåt, en blick framåt, fram vill jag, på något sätt, så då får jag börja röra mig.


God Jul till er jag inte träffar :)


Av Angie Jeppsson - 19 december 2012 21:20

Sitter i köket, ser Danne sitta i soffan och spela sitt älskade fifa, ser vår fina julgran som vi ordnade idag, barnen har somnat, tacksamma, glada över familjens julgran.

Farfar har varit här idag, och min bror, jag känner mig nöjd.

Trött på ett bra sätt.


Fastnade vid tvn en stund innan, Lisa Nilsson, massa minnen från mina tider med min allra finaste vän dök upp.

I söndags träffades vi, hemma hos henne, med alla kidz, lättnaden när jag körde därifrån var enorm.

Men det är nog så, att hur lång tid det än går i perioder, utan att vi varken ses eller hörs, är hon min andra hälft, inte mycket som behövs för att fylla på min energi <3 så tacksam att hon finns


Var på Heta Arbeten kursen idag, det gick bra, en hel del som ska läsas mer om man vill få det att sätta sig men behörigheten fixades :)

Teoribiten som jag behöver med jobbet är på g åtminstonde, känns skönt, hur detta än blir så blir det bra.

Jag gör mitt bästa och jag fixar det.


Och jag, ja jag har en del tankar och känslor att reda ut, känslan av att vilja vara ensam, gå gå och gå, ja den består, 

vägrar medicin, samtalen har inte funkat som dom skulle, efter jul ska det tas upp igen, men ja, har fått lite uppgifter att jobba med, men mörkret, hrmm, ja tar en ganska stor del av min annars ganska glada person.

Energin att vara med mina vackra kidz är fejkad, fjanterierna och bokläsning, pepparkaksbakning och mys på köksgolvet, det är för barnen, dom älskar det, dom älskar mig, och jag lever, andas, men är avstängd.

Jobbigt, för det är inte den jag vill vara, det är inte den jag brukade vara, eller så var det men att jag aldrig såg det.


men utan tvekan så det som får mig att gå vidare är barnen, kidzen, det vackraste i livet

Illari.Emilio.Isabelle


Av Angie Jeppsson - 9 december 2012 07:46

men nej, jag har en 3 åring som alltid vaknar 06.00 och tänder lampor och strövar omkring, på helgerna.

På vardagarna klär jag henne medans hon sover och får nästan alltid bära ner henne till bilen 06.10 :P


Aja, har en förkyld Emilio, hostar som f*n och snörvlar, alvedon och hostmedicin fick han precis, 3 koppar citronte står på svalning och mitt kaffe är på g.


Idag ska denna familjen på bio, tillsammans med mannens chef som bjuder våra barn på denna julklapp, tydligen ska dom få köpa så mycket godis och skit dom kan hitta där, undrar om han tänkte på att idag är det söndag :P

Hur som helst ska bli trevligt, tror jag behöver bara sitta ner, går ju mina rundor alla andra dagar.

Helgen bara flyter förbi och dagarna går så otroligt snabbt.

Snart är verkligen julen här, haha, och min längtan blir automatiskt till julaftons kvällen, sena kvällen, då allt stök är förbi, först då tror jag att jag njuter av "julfirandet" barnen leker med sina saker, jag och mannen bara sitter i lugn och ro, ser någon film, och är glada över dom 3 friska fina barnen vi har.


Mitt mående är märkligt igen, ena dagen mår jag superbra, känns som om jag kan erövra hela världen, nästa dag är allt ett mörker och jag har svårt att andas.

Det viktiga nu är egentligen bara att fortsätta göra det jag gör, att inte tappa fokus, för det vänder sen, och det blir bra, jag jobbar, är med mina barn, allt annat, som jag ofta tvingar på mig själv att göra, städa och tvätta tills jag stupar, det är för att slippa tänka och känna, så det drar jag ner tempot på, 

vi lever, vi har lite stök, men det är rent, vi har rena kläder, vi sover gott om natten.


dagens ord...   kärlek


Av Angie Jeppsson - 6 december 2012 21:51

Idag vill jag vara någon annan, någonstans långt borta
Egentligen vart som helst...utom här

Jag är trött, på allt jag gör som bara blir fel, känns som om jag liksom kämpar på i onödan.
Inte min dag, bara att konstatera, arg, trött, ledsen och ännu argare, på mig själv.
Tänker lägga mig nu, tänker gå upp imorgon, hämta kollegan, lämna honom i Lund, köra till firman och iväg med chefen till Löberöd, jag tänker jobba och må bra, jag tänker mota bort detta tunga och stänga ute det.

Men jag är arg, på livet, på mig och på det mesta.

Ovido - Quiz & Flashcards