Alla inlägg under juni 2016

Av Angie Jeppsson - 2 juni 2016 20:51

sjukdomarna härjar, jag känner mig nedslagen, jobbar på, kämpar på.

idag är energin nästintill uttömd, är febern inte borta tills imorgonbitti stannar jag hemma.

någonstans måste jag ta hand om mig själv med, oavsett hur allt annat är.

 

hade behövt en stuga nu, kidzen mannen och jag.

smälla upp en lagom stor pool och bara vara, vi, det viktigaste i livet

ligga i en solstol med en kopp kaffe brevid, en bra bok och barnens lek och skratt i bakgrunden

mannen som grillar, mannen som fjantar sig och leker med barnen

jag behöver avstånd och närhet

andrum

 

demens, cancer, migräner, strokes snälla lämna oss ifred.

förkylningar kräksjukor och vattenkoppor kan också hålla sig väck.

 

några veckor kvar tills semestern, inget planerat, allt beror på, men lediga tillsammans, 

vi ska nog ta oss igenom dessa tuffa tider med.

uppförsbackar bygger ju benmuskler.

 

Ovido - Quiz & Flashcards