Alla inlägg den 20 november 2012

Av Angie Jeppsson - 20 november 2012 21:56

trött känner jag mig


blev en extra tidig morgon, en buss genom halva stan, för att möta upp någon som inte kunde hitta själv, sen mot jobb, 

jubbade hela dagen, åkte hem seg som bara den, bussen till värnhem, värnhem till lindängen, handlade

gick på utvecklingssamtal, kom hem, diskade lite, lagade mat och dansade salsa :P

Barnen fick mat i sig, broren kom med sin "nya" flickvän :P

Mina tre barn gick från "vanliga" till en crazy Sean Banan clown 5-åring, en super fnittrig 9-åring och en hyperstirrig 3-åring :P

Det som är tur att flickvännen jobbar med barn, hon verkade inte helt förstörd när dom gick :) moahaha, hoppas hon kan sova inatt efter denna upplevelse :P


Nu ska jag hänga lite tvätt, och lägga in en maskin som kan tvättas imorgon, 

och sen, ja sen ska jag duscha, sova och försöka ladda energi inför imorgon, bussen mot lund och fullt ös i Löberöd :) och efter jobb ska jag köra mormor o mamma till sjukhuset igen och träffa morfar.


Allt som allt är jag lugn, i stressen, en del saker som måste organiseras så jag slipper dessa långa dagar, men, det kommer, jag är en bit på väg iallafall.

Av Angie Jeppsson - 20 november 2012 15:34

Ibland, ofta, talar hjärtat och hjärnan inte samma språk, logiken blir ologisk och fakta blir fiktion
Ibland, ofta, rusar jag fram, för att sekunden senare rusa tillbaks
Mitt liv är vad jag önskade, mitt liv är vad jag lyckades skapa med dom förutsättningar jag gavs
Jag har lyckats med detta själv, mina misstag står jag bakom, men dom styr mig inte, jag tror ju på att göra om och göra rätt
Jag tror ju på att enbart det vi intalar oss är omöjligt blir just omöjligt

Kanske vi måste gå igenom somliga saker, för att värdera om
För att rannsaka och lära sig förstå

Jag vet inte alltid var jag är på väg, men vet att det är framåt, målet är framåt, till jämnare mark för art njuta av varje dag som jag har, Kidzen, alltid mina kidz.

En tanke bara, man kan inte bli lycklig om man stannar i olyckan.

Av Angie Jeppsson - 20 november 2012 06:00

Dagarna rusar ifrån mig, natten till igår sov jag alldeles för lite, jobbade hela dagen
Kom hem o hoppade i andra kläder bara, åkte o hämta mamma o mormor för ett besök hos morfar på sjukhuset.
Fina morfar, alldeles förvirrad, alldeles inte sig själv...Och mormor. Fina är dom, vi satt där till strax efter 19, körde mormor hem, sen mamma.

Körde hem ensam, i mörkret, med min musik, så skönt.
Kom hem o möttes av Illari som ville visa något, stora tösen hade städat badrummet, toa vask o hela alltet, vilken underbar 9 åring jag har.

Somnade innan jag ens lagt mig bekvämt igår, vaknade extra tidigt idag, sitter på min buss, snart byte.Sen kör jag en dags arbete, utvecklingssamtal i eftermiddag, sen soffan med Kidzen.

Ovido - Quiz & Flashcards