Direktlänk till inlägg 24 november 2011

Hör och Häpna...

Av Angie Jeppsson - 24 november 2011 14:33

idag fick jag sovmorgon till 10.30

Har nog inte sovit så länge på ja...minst månader...Gick ifs och la oss sent igår, Peter var här och vi spelade kort till 00 nästan, men det var kul.

Dom små sov hos farmor ju, och Illari vaknade bara en gång vid 03, fick alvedon och somnade om.

När jag vaknade idag satt hon fint i köket med min laptop, ritade och spelade spel :)

Varit feberfri sen inatt, dock är hon trött och ont i halsen ännu.


I övrigt, ja, trist detta, jag "läckte" om en blogg i familjen, som straff ändrades det lösen då, riktat mot mig japps ingen tvekan om det, och jag satte nu lösen på min, för jag tycker om man inte kan stå för vad man tycker och tänker om mig, rakt ut, så behöver man heller inte bry sig om att läsa vad som försigår i mitt huvud. Punkt.

Och det hör till att det jag läckte om, var till partnern i fråga, vilket jag inte tog som en hemlighet, eller borde inte varit en sådan.


Ja, sortera, sortera vem som tar mycket energier från mig och inte ger mig några alls tillbaks, och vilka som faktiskt tar och ger tillbaks, det är mitt mål, jag ser ganska tydligt skillnaden, men orkar inte, ännu, göra något åt det.

Jag kan liksom banka huvudet i väggen timmar för att försöka få somliga att förstå, för att få dom att hjälpa sig själva, men det enda resultatet blir ett upprepande av misstag stunden senare för dom, och en jävla huvudvärk för mig.

Alltså, jag ska sluta hjälpa folk i min omgivning som inte vill bli hjälpta, somliga människor vill inte växa, vill inte lära sig.

Men det här med att stå vid sidan av...och se hur somliga drar ner varandra...är inte min starka sida.


För övrigt har jag en Bella, som sen vi kom från dagis, gått omkring och gråtit högt och kallat på pappa, eftersom hon inte hittar någon napp, och antagligen är den sista nappen kvarglömd hos farmor :/

Inte jättekul att höra henne faktiskt, ganska trött på detta trotsiga "tycksyndommig" syndromet som härjar här i henne ...


Blää, nää hoppas ingen mer blir sjuk nu, hoppas helgen blir lika bra som jag planerat.

Just nu vill jag egentligen bara packa och dra, ensam för ett tag.

Ladda energier inifrån mig själv, som bara jag ska förbruka.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angie Jeppsson - 18 januari 2017 21:00

Jag har alltid vetat att man inte kan se utanpå Hur det känns inuti Jag har alltid vetat att man behöver alla pusselbitar för att bli hel Jag har alltid vetat att man ibland måste räcka ut sin hand och be om hjälp Allt detta har jag alltid veta...

Av Angie Jeppsson - 30 december 2016 11:52

Jobbade ensam idag. Kryper i kroppen. Ser mig över axeln en miljon gånger. Hjärtklappningarna gör det jobbigt. Gör det jag måste. Försöker slappna av. Men jag skyndar. Stress inuti. Nåväl. Blir en helg i familjens tecken. Tacksam. Jag saknar my...

Av Angie Jeppsson - 14 december 2016 19:29

Tredje dagen som jag jobbar endast 4 timmar. När jag kommer hem är jag fullkomligt slut... Väntat 2 långa veckor på att få komma tillbaks till psykologen. Jag sov ifrån tiden idag :( Irriterad över tröttheten. Irriterad över att inte känna mig som ...

Av Angie Jeppsson - 4 december 2016 20:05

  genom livet har jag varit en resande, i många bemärkelser väskan jag släpat med mig har blivit tyngre och tyngre mycket i den har jag aldrig orkat trassla upp vissa saker har jag släpat ur den för att börja reda ut nystan med tryckt tillb...

Av Angie Jeppsson - 14 november 2016 22:16

ett steg fram och sen vad som känns som femtio steg tillbaks...   sjukskriven, låter kanske skönt, men det finns en anledning till att jag är det, anledningen dränerar mig... byten av mediciner, trötthet, yrsel, går omkring och känner mig ful...

Ovido - Quiz & Flashcards