Alla inlägg den 19 november 2011

Av Angie Jeppsson - 19 november 2011 18:03


Vardagsrummet brevid bjuder en jävla volym med film, ett sovrum dånar med sång, piano och gitarrspelande som inte riktigt är inövat, någonstans därimellan hör man en 2-åring som undrar över allt och en 4-åring som säger tyst var 3:e minut, och pappa som säger shhh.

Pluggar in hörlurarna i öronen, höjer volymen så det dånar i huvudet, försvinner in i mitt moln

Tillståndet där jag är här men ändå inte


Hit rymmer jag, när ljuden blir för många, känns som om jag mitt i allt oljud, kan höra hur kranen på toaletten droppar lite, hissen i trapphuset åker upp och ner, grannen som klampar omkring.

Som om ju mer ljud jag hör, desto mer kan jag urskilja :S

Här stänger jag ute allt, behöver köpa hörlurar, som pluggar in sig bra, isolerar bort ljuden runtomkring, 

som tillåter mig att maxa mina låtar.


Well, vi åkte en runda vid lunchtid till lekplatsen i västra hamnen, barnen fick leka av sig, och vår familj upptog cirkel cykeln och skrattade högt, Danne som vanligt var ju tvungen att cyckla snabbast, så där så man nästan ramlar av i farten :P

Men kul hade vi :)


Sen körde vi hem till mamma, vi bakade upp mina kanelbullar, som vi glömde pensla o allt :) höll på att bränna ner hela huset och förstöra alla mammas stekpannor, dom hade hon ju stående i ugnen när hon brassade på med 175 grader :P

Tur jag kände lukten av bränt plast :D

Lillebroren orkade sig hem till morsan med,

sen lagade mamma mat, gott, länge sen jag åt där, och bella vände upp och ner på sin tallrik i mammas soffa, som verkade impregnerad mot barnkladd, såg inte ut att ha fått en enda fläck :)

Vi satt, umgicks, barnen sprang runt och fjantade sig med massa plastskålar och låtsasfrukter, och åt på tok för många clementiner :)

Livet var lite som det var tiderna mamma bodde på Kirseberg, vi var, bekväma, utan att man behöver göra något speciellt, inga kalas, inga julstök, bara vi, skönt.


Nu hemma vet nu ju hur det ser ut, med hemmabiosystem på max, och musikaliska illari med sin vän på rummet, och jag som inte ens orkar laga kaffe :P men nu tar jag tag i det så ha en mysig kväll alla ni andra.


Av Angie Jeppsson - 19 november 2011 10:00

Idag tar jag allt lite lugnt, tvättat två maskiner, kan inte tvätta mer här hemma faktiskt för min ena tvättställning vek sig på mitten förra veckan, den orkade väl hel enkelt inte att bära allt :P


I övrigt är det en lugn förmiddag, inget som stressar mig, tänker bara chilla tills dess att vi ska till min mamma och käka, dricka kaffe, och bara vara.

Tänkte se om jag svänger förbi musikaffären o köper strängarna, så min musikapa till dotter kan börja öva :P

 Mår lite bättre idag, somnade nog ganska tidigt igår, eller somnade ganska snabbt efter att jag hamnat i soffan, jag var helt psykiskt utmattad, glömde till o med min medicin :S

Saker som stör mig, tar alldeles för mycket energi, och jag blir faktiskt arg, för jag känner mig lite omkring kastad med, och somliga saker dessför innan, var inte heller juste, men när man inte vet vad man har rätt till, och när man inte vill vara "taskig" kan det bli så, tur man lär av sina misstag, detta lär jag aldrig göra om.

bort bort bort, ska inte låta hela lördagen bli märklig för det.


Jag tänker framåt, vet inte riktigt vad jag vill, vet att det kan ta ett tag, tills jag liksom orkar komma tillbaks med samma energi som innan, men denna gången med uppmärksamhet, vaksam över mig själv, ser mina steg, väljer dom väl, för nu, ska jag komma först.


Dessa dagar har vi haft en del föreläsningar, och föreläsaren är grym, man dras med, man vill lära, man vill förstå och man ser sig själv från andra synvinklar, och när vi sitter där, antecknar, tänker själva, så saknar jag att plugga, saknar föreläsningar, redovisningar, arbeten, saknar att lära. :/

Nu är det ju bara som dumma CSN skulderna som känns ivägen, om man orkar söka sig till en skola ändå, och ansöka om mer csn pengar, och hoppas på att det ska gå vägen, om man liksom förklarar, var man varit och varför det varit så att det inte gick bra förra gången, men förhoppningen om att en ljusare framtid ligger för ens fötter :/


Jag peppar mig själv, för jag vet att jag har lätt att lära, och jag brinner för att hitta det jag trivs med, göra något som kan ge tillbaks till världen lite, hjälpa andra att hjälpa sig själva, yngre människor som behöver fångas upp.

Well, än så länge är det en dröm, men drömmar kan faktiskt slå in, om vi lägger manken till.


Oj, blev lite av allt möjligt idag, men jag behövde väl det, vädra.

Ha en underbar lördag till er :)


Ovido - Quiz & Flashcards