Alla inlägg den 21 november 2011

Av Angie Jeppsson - 21 november 2011 17:18

Tyckte mig helgen varit så bra, tänkte till och med imorse att den kanske är medicinerna som äntligen börjat verka så jag känner mig "jämn".Åkte hem idag efter grupp, faktiskt irriterad, tycker att allt är jobbigt, för det borde egentligen vara så enkelt, ge mig det jag behöver, och har rätt till, så jag kan komma loss :/  Aja, åkte hem, åt några bitar choklad, la mig ner på soffan, stängde tvn och satte larm på mobilen.  Sov i 2 hela timmar, orkade inte gå upp, tog emot att hämta kidzen, och bökiga var dom på vägen hem.Väl inom dörren kände jag irritationen igen, och med den kom migränen inbrakandes. Goddag yxskaft, f*n, laddat med kaffe nu, och laddar batterierna här, maten är på g, tvätt i maskinen, undan plockat överallt, stora tjejen har läxor, väntar med dom tills mannen är hemma från träningen, med en liten bella som knappt låter mig gå på toa ifred så orkar jag inte.Kryper i kroppen på mig, hade önskat mig ta min medicin nu och somna tills imorgon, men det går ju inte, för barnen vill ju inte sova på några timmar ännu, och jag har ju en del kvar att göra med.Imorgon ska jag redovisa ur Vuxna barn kompendiet, boken är för övrigt mycket bra att läsa, rent allmänt om man vuxit upp i en dysfunktionell familj, eller miljö, eller om dom vuxna i ens närvaro/frånvaro, varit missbrukare, eller beroende.                                   1. Vuxna barn till alkoholister gissar sig till vad som är normaltSå sant som det var skrivet, man har fått en ofullständig manual till hur livet ska vara.


















Ovido - Quiz & Flashcards