Alla inlägg den 15 november 2011

Av Angie Jeppsson - 15 november 2011 11:05

Sjuk med feber är jag, ja det är faktiskt jobbigt, vaknade flera gånger inatt, alldeles geneomblöt, darrig,jobbigt, la mig längre ifrån danne, sedan på soffan.


Hade läkarbesök med lillan imorse, orkade mig upp och lämna Emilio på dagis först, sen åkte jag och bella vidare, inget nytt kom upp där, recept på mer aeromir, tavegyl och betapred, sen lämnade jag henne på dagis, och traskade hem, sofie o andree och deras alldeles underbare son drack lite morgonkaffe här, dom gick och jag röjde 5 intensiva minuter, nu landar jag, ska röja lite till sen vila faktiskt.


Märkligt tryck över bröstet, som om något är på väg :/

Vill egentligen bara kedja fast mig vid det jag har här, barnen som faktiskt är underbara, trots högljudheten och busen, mannen som är det bästa som hänt mig.

Vill lägga mig ner, tvinga dom att sitta på mig, allihop, för att jag ska känna hur tungt detta väger, vad dom är för mig, varoen.


Snart är det jul, planerna går liksom ihop och isär, jobbigt att inte kunna veta vad vi ska, polen, hemma, polen hemma?

Jag röstar på polen, jag vill vara där, traska omkring på marknaderna, frysa lite grann, köpa en kaffe, köpa lite strumpor, landa hemma i värmen, njuta av god mat och kravlöst sällskap.

Kravlöst, det är så jag känner när jag är där, jag måste inget liksom, jag gör det jag vill för att jag vill göra det.

Vill ligga där, på soffan, med fötterna på bordet och barnen uppkrupna omkring mig.

Kolla på den värdelösa lilla tvn, med kassa julfilmer :P

Jag vill vara, och njuta av mannen och barnen, vår familj, den jag faktiskt slitit för att få ihop.


Mina barn älskar varandra, dom säger det till varandra, dom visar det, 

det är något jag är stolt över

Dom vågar visa kärlek, känslor, dom är precis som barn ska vara, dom bråkar, trotsar, skriker och smäller dörrar, men dom är trygga, här och i sig själva.

Precis som barn ska vara


Love to live - Live to love

Ovido - Quiz & Flashcards