Alla inlägg den 20 november 2011

Av Angie Jeppsson - 20 november 2011 21:00

Söndag...haft en fin dag, mjukstartade med familjen, åkte hem till farmor på fika, åkte till Ikea, fick köpt lite nya sängkläder, batterier och pepparkakor :)

Hem till farmor efteråt, åt god mat, äpplekaka och drack kaffe.

Väl hemma ikväll kom Sofie Andree och Benji på kvällskaffe.


Bella och Illari badade, rena och fina ligger dom nu och sover tillsammans, Danne och Emilio har precis badat, ska nu lägga sig och sova i våran bäddsoffa.

Jag landar här, min plats, som jag behöver så väl.


Fastnat i att lyssna igenom mina gamla minidisk skivor, åhh vilka minnen, tiderna i Norge, Oviken, Chicago, Offenbach, Strassburg, Frankfurt, Madrid, Barcelona, Alcobendas, Chipshewana, Cotacachi, Otavalo, Ibarra, ojojoj, vilka underbara låtar.

Märkligt att man verkligen kan dras tillbaks genom åren så enkelt med lite musik, mycket jag önskat jag kunde haft ogjort, men mycket jag önskar jag gjort mer av, stunder jag egentligen bara straffat ut mig själv, valt fel, inte orkat välja, fastnat i cirkeln.


Glad dock att jag gjorde dom resorna, jag vågade mig ut, gjorde vad som föll mig in, och jag levde, omringad av hur mycket folk som helst och ändå känslan utav att vara ensam...

Jag minns min födelsedag, många år sen, jag promenixade ensam i Frankfurt, köpte presenter till mig själv, för jag förtjänade dom, ringde hem från en telefonkiosk, kände mig stark, ensam, odödlig.


Jag väljer att prata öppet om mig själv, för det är bara så jag kan bli befriad från det tyngsta, det är bara så jag inte känner mig "fejkad", det är bara så att jag inte känner att det är skamfullt att välja fel, eller hamna fel, vissa saker händer, just för att dom skulle hända, allt har en mening, bara att vi inte alltid kan se den.


Jag är Angelica, Akka, Angie, Trollet, Lilla snigel, Anhörig, Medberoende, Vuxet barn, Beroende, Mamma, Dotter, Flickvän, Syster, Moster, Faster, Vän, Fosforo, La flecha, Pixie, kärt barn har många namn, många roller.


Dagens ord blir ÄRLIGHET


dagens sanning är att jag inte har någon lust alls att gå iväg imorgon, och göra det jag borde göra

Ovido - Quiz & Flashcards