Alla inlägg den 23 oktober 2011

Av Angie Jeppsson - 23 oktober 2011 22:27

Innan idag reste jag mig för att gå ut och kolla till kaka nummer 2

Då snurrade det till i huvudet och blev svart för ögonen

La mig på golvet i köket, kallade till mig Bella och fjantade lite om mamma som inte mår bra

Låg där en stund, sen mådde jag okej

Men jag bestämde mig där, för att inte göra mer hemma än att ta ut kakan från ugnen

Väntar med resten som jag hade planerat tills imorgon, vi dör ju knappast


Ganska obehagligt, medans kidzen vilade middag, var Danne iväg en sväng, jag la mig för att vila, vaknar till emellanåt utav att hjärtat hoppar till, svårt att andas, yrsel, det dunkar liksom i otakt känns det som, sen lugnar det sig, och jag kan somna om.


Well, eftermiddagen och kvällen spenderade jag och kidzen hos Asia, tog med min hjärtakaka, och vi lagade mat där, 

det kändes bra, behövde mest bara komma hemifrån, och där har jag liksom ett andra hem.

När Danne kom körde vi till apoteket, hämtade mina nya mediciner och köpte alvedon till mig.

Körde till Turning Torso och barnen gick omkring och filosoferade.


Väl hemma igen hängde jag en maskin tvätt, kastade in en ny, tog min medicin och väntar nu på tröttheten, ont i nacken som f*n, och ont i halsen :/


Dagen idag, ja...den har varit överlevbar.


Dagens ord, våga tro på att allt ska bli bra.(ibland behöver man mer än ett ord som dagens ord :P)

Av Angie Jeppsson - 23 oktober 2011 08:06

Tänker att det kan verka ibland som om min och Dannes relation är alldeles felfri, alldeles för perfekt,

så är det givetvis inte.

Men vi älskar varandra, och har lärt oss att man måste dela mer än säng för att en relation ska fungera ultimat.

Vi bråkar, som jag tror att alla "normala" par gör, ibland har vi olika åsikter om saker och ting, tycker olika om saker, men det hör väl till?

Att kompromissa, mötas halva vägen?


Igår tog mamma alla våra barn, vi lämnade dom där klockan 8, åkte och lämnade av Dannes chef på Kastrup, sen körde vi in i KBH, och bara umgicks, kravlöst, fjantigt som vi brukade göra förr.

Solen sken och vi traskade runt, jag med min latte, han med sin cigg :P

Jag hittade ett par skor, det enda paret stod där, 299dk, storlek 36 :D

Danne hävdade att det var "Gud" som lämnat dom till mig, hahahaha, eftersom jag får ågren att köra saker till mig själv :P

Men jag köpte dom, alldeles underbart coola, alldeles jag :)


Vi käkade lite, hoppade faktiskt över KFC!!!

Lyssnade lite på mina gamla vänner som spelade på rådhusplatsen, inte Dannes grej alls, men jag, jag färdades typ 20 år tillbaks och njöt i solen :)


Sen körde vi till Fisketorvet, där vi promenixade, bara var tillsammans, vilket behövdes, för all vår lediga tid, efter jobb och behandling, går just åt att vara bra föräldrar, och i det, glömmer man ofta varandra.

Vi körde hem sen, landade hemma en stund, åkte och hämtade kidzen, 

körde till Dalby stenbrott och promenixade med våra fina.


På kvällen, när kidzen somnat var vi båda helt slut, kollade lite på UFC, men sen minns jag inte mer :P


Idag vaknade jag vid 7, av två par tassandes små fötter, viskande, jupps, lika bra att gå upp, skakig och dann, med ett halsont som heter duga :(


Kastat in tvätt, dricker TE!

Och bara är, i väntan på att dagen ska starta på riktigt :)

Livet är som det är, men man måste stanna upp och njuta, trots omständigheterna omkring en emellanåt.


ANDAS


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards