Alla inlägg den 21 oktober 2011

Av Angie Jeppsson - 21 oktober 2011 20:56

Haft en fartfylld dag, orkat ta itu med många saker känns det som, haft broren och Nagy här några timmar, barnen har lekt av sig.

Danne och Illari kom nyss hem, illari efter lek hela dagen, Danne efter sin träning.


Jag går omkring i mitt tempo, känner trötthet, men är uppe i varv, satte mig ner och blev astrött.

Nu kom hjärtklappningarna, och med dom kommer tårarna, fan, detta är inte något jag kan stoppa.

Andas, andas, och försöker stänga ner, släppa.

Miljoner tankar cirkulerar på en och samma gång.

Vill vara...någon annanstans, samtidigt som detta är min trygga zon, mitt hem, platsen där jag lägger ner tid, känner mig hemma, har min familj.

Konstigt att förklara något man inte ens förstår själv.


Känns som om något håller på att hända, ena sekunden är det en trygg känsla, nästa är den skrämmande.

Jag tycker att jag valde rätt, att ta hand om mig själv, samtidigt känns det dubbelt nu, jag kan inte hjälpa till att försörja oss, vilket för mig är viktigt att delta i.


Den känslan för mig fram i tiden, till efter den 4:e december, vad ska jag göra då..?

Vet att jag just nu inte kan få svar på det, måste fokusera på det som är nu.

Det förflutna är ju förbi, och framtiden är oviss, vet dock att jag kan styra en del framöver.

Eller att jag måste styra en del.


Tomheten, saknaden, oron.

 

Orden för denna kväll.


Av Angie Jeppsson - 21 oktober 2011 06:46

Mådde ändå, trots omständigheterna, okej igår, tyckte jag väl,

Började frysa strax efter vi satt igång en film, tog ett täcke och det kändes okej, somnade, vaknade vid 3, skakade i hela kroppen, hjärtklappningar och frös som om jag seriöst låg utomhus och sov.

Gick upp skakig, hämtade ett extra täcke och la mig på soffan istället, med mina 2 täcken, iklädd tights och linne.

Frös tills jag somnade om, kollade på klockan sista gången 04.22

Nu är jag lite darrig, men jag har bestämt  mig för att köra denna dagen som alla andra dagar,

dags och dra upp dom små och få dom iordning för dagis.


Var bara tvungen att skriva lite, bara här jag kan komma tillbaka och minnas mina dagar för tillfället, för minnet är inte i sin form just nu :/


ha en bra dag till er alla <3

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards