Alla inlägg den 9 maj 2012

Av Angie Jeppsson - 9 maj 2012 20:46

tankarna snurrar, hade en jobbig dag, känslomässigt, trött in i benmärgen, men jag jobbade tills lunch, åkte till krami, gjorde vad jag skulle, försökte fokusera, tog mig till gruppen, och la det där, kanske inte så mycket för att finna en lösning, mest för att ventilera, det är det som behövdes.


blev en bra grupp, många tankar, ser mönstrena, hur bryter man, hur kan man ta avstånd från våld i hem, kvinnovåld, övergrepp om man tiger om det?

hur kan man hjälpa kvinnor att slippa fly, gömma sig, vara rädda, om det är så skamfullt att prata om det?


Män som slår kvinnor, barn, fysiskt, mentalt, verbalt, är svaga individer, skadade, bör uppmärksammas av alla i omgivningen, för att ensam är inte alltid stark.


Arg är jag idag, det finns en sjukdom som kallas beroende, ja det finns det, men man kan inte skylla alla handlingar på sjukdommen.


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Får till mig fina saker varje dag, meningar, ord, samtal, tacksam.

Att någon bara ringer upp för att höra hur man har det, när dom egentligen inte behöver bry sig, är fint.

Kvinnorna i gruppen, fantastiska.


Mitt liv går bra nu, jag trivs och vågar tro på mig själv, jag Kan lära mig, jag kanske tappar tron emellanåt, men jag ger inte upp.

Älskar mina fina, mannen min som är en klippa, all heder åt honom, barnen mina, som är tätt sammansvetsade och nu sover alla 3 i stora tjejens rum, det är kärlek. Inget är viktigare än kärlek och sammanhållning.


dagens ord : medvetenhet

Ovido - Quiz & Flashcards