Alla inlägg den 5 maj 2012

Av Angie Jeppsson - 5 maj 2012 16:44

Vi begav oss ut i förmiddags, solen sken, men det blåste för mycket, några lugna timmar, ingen fiskelycka med grillade gott och fick frisk luft.

Saknar mina små...ska fixa till på deras rum strax, bädda om och försöka sortera ut lite grejer, märkligt så tyst här blir utom dom hemma :/

Mannen och stora tjejen begav sig ut för någon timmes fotbollsspel med broren min och hans vän.

Jag öser musik och andas en stund, inte varit ensam på ett bra tag, uppskattar ensamhet, tystnad.


Polenresan var underbar, men ack för kort, en dag var vi i Gosias koloni hela dagen, grillade, barnen lekte och busade, en märklig känsla kom över mig, kvävdes, bad om nycklarna, promenixade för mig själv, gick till affärerna, marknaden, handlade lite till barnen, en dricka och gick med långsamma steg helt tom i huvudet.

Trodde den dära känslan var borta, men det verkar som den kommer när jag tillåter mig slappna av, idag kom den tillbaks :S


Ska ta tag i tvätten nu, jobbkläderna strax rena, dammsugaren behöver svepa över lite varstans, ikväll tror jag vi gör ett nytt försök att fiska, glad att livet är som det är, fast det tar emot på vissa plan, men vi tar oss igenom det jobbiga, mjölksyran bubblar, men vi lever.


dagens ord, slutar man trampa vatten när det blir tungt, då drunknar man.




Ovido - Quiz & Flashcards