Direktlänk till inlägg 24 juni 2012

en regnig söndag

Av Angie Jeppsson - 24 juni 2012 17:54

dagen idag har varit ganska händelselös, 

kom iväg på ett välbehövligt möte igår kväll, åkte ner alldeles för tidigt till stan, strövade runt med en kopp kaffe, musik i hörlurarna och bara var, för mig själv, skönt

mötet var bra, somliga delningar kunde varit mina, om jag orkat, jag delade, la det som mest tynger just nu

märkligt hur hela kroppen tycks kännas lättare efteråt...

 

well, kom hem ganska sent, alla sov, jag la mig, svårt att somna, massa tankar

vaknade innan alla imorse, tystnaden i hemmet var helt fantastisk

skulle behöva en vecka ensam hemma, i mitt eget hem, i tystnad, 

hur som helst

 

jag åkte till träningen med dottern, länge sen jag var med på hennes träning, stolt man blir när man ser fighterblicken i hennes ögon och hur hon ger järnet och är så duktig.

min lilla tjej, som inte längre är så liten...

 

eftermiddagen har varit seg, somnade på soffan en timme, städat lite, tvättat lite, diskat lite, druckit lite kaffe med ena broren, nu gaddar Danne, sen ska han iväg med sin mamma, sen ska han kanske gadda broren min.

 

Skönt att det är måndag imorgon, rutiner, rutiner rutiner.

Blev hemskickad med diciplin igår, diciplin och ett regelbundet mötesgående, precis vad jag behövde få laddat med.

 

 

kikar in i vardagsrummet, emilio och illari boxas, bella kollar på, med handskar och mitsar, finaste kidzen, i dom har jag gjort ett bra jobb, i dom har jag präntat in gott.

det värmer mitt hjärta.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angie Jeppsson - 18 januari 2017 21:00

Jag har alltid vetat att man inte kan se utanpå Hur det känns inuti Jag har alltid vetat att man behöver alla pusselbitar för att bli hel Jag har alltid vetat att man ibland måste räcka ut sin hand och be om hjälp Allt detta har jag alltid veta...

Av Angie Jeppsson - 30 december 2016 11:52

Jobbade ensam idag. Kryper i kroppen. Ser mig över axeln en miljon gånger. Hjärtklappningarna gör det jobbigt. Gör det jag måste. Försöker slappna av. Men jag skyndar. Stress inuti. Nåväl. Blir en helg i familjens tecken. Tacksam. Jag saknar my...

Av Angie Jeppsson - 14 december 2016 19:29

Tredje dagen som jag jobbar endast 4 timmar. När jag kommer hem är jag fullkomligt slut... Väntat 2 långa veckor på att få komma tillbaks till psykologen. Jag sov ifrån tiden idag :( Irriterad över tröttheten. Irriterad över att inte känna mig som ...

Av Angie Jeppsson - 4 december 2016 20:05

  genom livet har jag varit en resande, i många bemärkelser väskan jag släpat med mig har blivit tyngre och tyngre mycket i den har jag aldrig orkat trassla upp vissa saker har jag släpat ur den för att börja reda ut nystan med tryckt tillb...

Av Angie Jeppsson - 14 november 2016 22:16

ett steg fram och sen vad som känns som femtio steg tillbaks...   sjukskriven, låter kanske skönt, men det finns en anledning till att jag är det, anledningen dränerar mig... byten av mediciner, trötthet, yrsel, går omkring och känner mig ful...

Ovido - Quiz & Flashcards