Alla inlägg den 9 juni 2012

Av Angie Jeppsson - 9 juni 2012 15:51

en plats dit jag kan ta mig, ensam, utan sällskap, 

utan sällskap som kräver mer än tystnad

en filt mitt ute i ingenstans, ett fält av högt gräs

där skulle jag vilja slänga mig ner

inte göra annat än blunda, höra vinden, 

titta på molnen

andas, höra mina egna hjärtslag

skriva en stund i min bok

bara få vara


ljuden i mitt verkliga liv är allför många, 

alltför höga


dövar det med musik,

dränker mig själv i hög volym för att stänga ute allt det andra


..................................................
................................................


idag har jag en djävulsk huvudvärk, kaffet smakar inte gott, 

mannen gaddar en stund nu, ska köra ett litet träningspass i min ensamhet

sen hämtar jag dottern min, dom små stannar hos farmor,

ikväll ska jag bara vara, trött....inte bra.

Ovido - Quiz & Flashcards