Alla inlägg den 10 juni 2012

Av Angie Jeppsson - 10 juni 2012 10:49

Hoppar mellan böcker och blogg, sida för sida, dagar som gått, ser hur mitt mående ena dagen är alldeles fantastiskt, andra dagen fullständigt kaos.

Just nu, är det alldeles tomt, obekvämt.


Å ena sidan trivs jag med livet som det är, å andra sidan vet jag inte vad jag ska.

Vart jag är på väg, eller ens vart jag borde vara på väg.

Jobbet går bra, stormtrivs där, men privat, är jag trasig...igen...eller ännu.


Blev bjuden på kaffe tidigt imorse, kaffe och goda råd, bara få öppna ventilen och andas, med någon som vet, utan att man egentligen behöver förklara, det betyder en hel del.

Någonstans där jag bara kunde få vara jag några timmar, och det hjälper, ångesten släppte en aning och jag orkar ta på dom känslor som jag annars tar bort.


Psykisk ohälsa, dras fram och tillbaka genom livet, slits mellan minnen, verklighet och sanningar.

Slits mellan borden och måsten, mellan mig själv och den jag valt att vara.

Att jag på jobbet kan vara bara jag, jobba och fokusera, att jag kommer hem, är mamma och fixat allt, det funkar, men på min "egentid" vet jag inte vem jag är, där funkar det inte, är i dåligt sällskap med mig själv.

Ensam i folkmassorna som jag omger mig utav.

Ensam därför att jag valt att ha det så, eller därför att jag inte orkar släppa in när förståelsen för vem jag är inte finns.


idag är ingen bra dag, bättre dagar kommer.

hitta balans.


Ovido - Quiz & Flashcards