Direktlänk till inlägg 10 april 2012

Tungt

Av Angie Jeppsson - 10 april 2012 14:15

tillbaks till Angelica, en beroende, anhörig, medberoende, mamma, syster, dotter

beroendet är en slug fiende, Medberoendet äter upp mig.


Skulle vilja dra ner dig i golvet, banka skiten ur dig, eller banka vettet i dig

men det går inte, hur mycket jag än skulle önska

farligt, för hade jag kunnat hade jag tagit din plats ett tag, avlastat dig från allt som gör att du inte är du

men det går inte, detta är din strid, eller bör vara


kvar står jag, med darrande händer, en klump i halsen och bara önskar du ville ringa upp, skrika i mitt öra, kräka av dig skällsord eller vad fan som helst. vakna, reagera, bli arg och samla ork

små steg i rätt riktning


jag tog på mig en roll, skulle rädda alla, ville skydda, bevara, hålla nära, rollen är tung, när det inte lyckas går jag av, 

sparkar på en stol, öser iväg en kontroll, 

öppnar ett fönster och tar ett djupt andetag, 

darrar och gråter en stund, 

det gör ju ont, fan

samlar mig, gör det jag måste göra för att våra liv ska fortsätta,

klistrar på den glada mamma bilden som snart ska hämta kidzen, dom som jag vaknar för varje morgon,

kidzen som är det vackraste i mitt liv, 


systern i mig gör ont, är liten, jag kan inte gå åt er, kan inte välja

kan bara hoppas, och det gör jag, av hela mitt hjärta.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angie Jeppsson - 18 januari 2017 21:00

Jag har alltid vetat att man inte kan se utanpå Hur det känns inuti Jag har alltid vetat att man behöver alla pusselbitar för att bli hel Jag har alltid vetat att man ibland måste räcka ut sin hand och be om hjälp Allt detta har jag alltid veta...

Av Angie Jeppsson - 30 december 2016 11:52

Jobbade ensam idag. Kryper i kroppen. Ser mig över axeln en miljon gånger. Hjärtklappningarna gör det jobbigt. Gör det jag måste. Försöker slappna av. Men jag skyndar. Stress inuti. Nåväl. Blir en helg i familjens tecken. Tacksam. Jag saknar my...

Av Angie Jeppsson - 14 december 2016 19:29

Tredje dagen som jag jobbar endast 4 timmar. När jag kommer hem är jag fullkomligt slut... Väntat 2 långa veckor på att få komma tillbaks till psykologen. Jag sov ifrån tiden idag :( Irriterad över tröttheten. Irriterad över att inte känna mig som ...

Av Angie Jeppsson - 4 december 2016 20:05

  genom livet har jag varit en resande, i många bemärkelser väskan jag släpat med mig har blivit tyngre och tyngre mycket i den har jag aldrig orkat trassla upp vissa saker har jag släpat ur den för att börja reda ut nystan med tryckt tillb...

Av Angie Jeppsson - 14 november 2016 22:16

ett steg fram och sen vad som känns som femtio steg tillbaks...   sjukskriven, låter kanske skönt, men det finns en anledning till att jag är det, anledningen dränerar mig... byten av mediciner, trötthet, yrsel, går omkring och känner mig ful...

Ovido - Quiz & Flashcards