Alla inlägg den 22 oktober 2012

Av Angie Jeppsson - 22 oktober 2012 20:10

Hemkommen, haft en lång dag, jobb, hem om, besiktning, jägersro med Bibo och Illari, stora tjejen bytte sitt wii mot 3 spel till ds, 1 till lillebror, 1 till henne och 1 dom kan spela tillsammans :)

 

Därifrån begav vi oss till babcia, som hämtat dom små från dagis, och lagat god mat, vi åt, drack kaffe och mest bara hängde, min själv behöver det, vanligt häng.

Min Lella mår bättre, bara hostan kvar, jag, ja, jag dras med en j*vla huvudvärk och en trötthet från en annan planet.

 

Från en sak till något helt annat.

Satt igår och läste lite av mina gamla saker, ser hur allt kommer igen, cirkeln, dom gamla spåren, hur jag ofta flyr, från allt, från mig själv.

Jag ser det så tydligt när jag läser, hur känslorna av avlägsenhet kommer smygandes, hur klumpen i bröstet växer, hur tystnaden blir mitt sällskap.

 

Svårt för någon som aldrig varit där, i en ensamhet omgiven av massvis av människor, svårt för den personen att förstå känslan, känslan jag inte kan beskriva själv.

Vill ut och springa, vill ut och skrika, vill ut och bara gå, tills mina fötter inte orkar gå ett enda steg till.

Men, jag stannar, här, i det som är mitt, det som vi så tappert hållt fast vid i alla dessa år, i våran berg och dalbana har vi spänt fast oss ordentligt, jag har kommit på, att liksom om jag fallit ihop i regnet, kanske Danne inte lyft upp mig, men han har stått brevid, med ett paraply i handen, och hindrat mig från att bli alldeles dyblöt.

Fotarbetet måste vi göra själva ju.

 

Vi kan aldrig säga hur framtiden kommer att se ut, det vet man aldrig, det vill man inte veta, men jag har en önskan, en önskan om att det pussel vi lagt, ska hitta dom sista bitarna och att inga bitar ska falla bort.

 

Men tider kommer, då man undrar, det gäller bara att våga se på det, prata om det, känna på det.

Vi kan inte göra ogjort, vi kan inte börja om, men vi kan göra igen,göra annorlunda och hoppas på ett bättre resultat.

 

Stress är inte bra för mig, för mycket tankar kring sånt som egentligen inte är relevant eller verklighetsbaserat, sånt kan rasera min tillvaro.

Schas iväg stress, akta dig från mig, ingen plats för sånt skit mer.

 

dagens ord, uppförsbackar bygger muskelmassa

Ovido - Quiz & Flashcards