Direktlänk till inlägg 2 november 2013

handbroms

Av Angie Jeppsson - 2 november 2013 19:48

en lång tid av ingenting alls, inte så lång tid egentligen, men i mitt avstängda mående så känns det långt

idag blev jag arg, tvättstugan funkar inte, och jag, ja jag har massor av tvätt.

står där nere och svär, kastar in den tvätt som får plats, hänger det lilla som går, slänger iväg ett hat mejl till hyresvärden, far upp, kastar runt med tvätten, det viktigaste först, arg så jag kan spy.

jag gick igång på detta, ilska, sparkar till dörren, får ont i tårna såklart, blir arg på hyresvärden för det är deras fel, deras fel att jag är arg och sparkar på dörrar. 


dottern min erbjuder mig att laga kaffe, tacka gud för dessa kidz, och mannen som står ut, när jag blir avstängd, när jag skyr närhet, flyr från dom i mina tankar, tacka gud för att jag har dom kvar, vår stadiga grund, familjen.


allt är inte okej för att jag för tillfället är avstängd, handbromsen måste jag dra i nu, snurrar igång en karusell som är allt annat än hälsosam.

vill komma bort, vill ta familjen och sticka, bara vara vi, vi som är viktigast.

Polen, saknar gatorna så jag kan gråta, faster, marknaden, hrmm, spårvagnen, 

vi har haft en lång tid av uppförsbackar, barnen vet, och ser, att inget i livet kommer gratis, 

barnen vet, att ibland kan man trampa fel, men man kan, om man verkligen vill, komma tillbaks.


Hur sjuk jag än är ibland, så är jag en bra mamma, tror mer på att säga att det är så här jag mår nu, det är så här jag måste få vara nu, än att spela teater för mina fina.

Mamma är ändå bra, för mamma älskar.

till månen och tillbaks. flera gånger om.



idag är jag arg, trött och ledsen, när tvätten är klar så ska jag krypa ner brevid mannen i mitt liv

imorgon vaknar vi, åker på en tur med våra kidz, och jag, jag tar bilder och andas <3



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angie Jeppsson - 18 januari 2017 21:00

Jag har alltid vetat att man inte kan se utanpå Hur det känns inuti Jag har alltid vetat att man behöver alla pusselbitar för att bli hel Jag har alltid vetat att man ibland måste räcka ut sin hand och be om hjälp Allt detta har jag alltid veta...

Av Angie Jeppsson - 30 december 2016 11:52

Jobbade ensam idag. Kryper i kroppen. Ser mig över axeln en miljon gånger. Hjärtklappningarna gör det jobbigt. Gör det jag måste. Försöker slappna av. Men jag skyndar. Stress inuti. Nåväl. Blir en helg i familjens tecken. Tacksam. Jag saknar my...

Av Angie Jeppsson - 14 december 2016 19:29

Tredje dagen som jag jobbar endast 4 timmar. När jag kommer hem är jag fullkomligt slut... Väntat 2 långa veckor på att få komma tillbaks till psykologen. Jag sov ifrån tiden idag :( Irriterad över tröttheten. Irriterad över att inte känna mig som ...

Av Angie Jeppsson - 4 december 2016 20:05

  genom livet har jag varit en resande, i många bemärkelser väskan jag släpat med mig har blivit tyngre och tyngre mycket i den har jag aldrig orkat trassla upp vissa saker har jag släpat ur den för att börja reda ut nystan med tryckt tillb...

Av Angie Jeppsson - 14 november 2016 22:16

ett steg fram och sen vad som känns som femtio steg tillbaks...   sjukskriven, låter kanske skönt, men det finns en anledning till att jag är det, anledningen dränerar mig... byten av mediciner, trötthet, yrsel, går omkring och känner mig ful...

Ovido - Quiz & Flashcards