Direktlänk till inlägg 12 mars 2013

Dagarna går

Av Angie Jeppsson - 12 mars 2013 17:41

Dagarna rusar iväg, 

mer än en vecka har gått sen vi begravde morfar, eller ja, fick ta farväl...


Allt går i rasande fart, trots att jag känner att tiden står stilla *_*

Var små krasslig hela förra veckan, sov för lite, halvt mörbultad på eftermiddagarna, åt dåligt

I helgen kände jag mig som en slagen hjältinna, tempot saknades, febern kom krypandes

halsen kändes som om jag varit på rockkonsert och sjungit för livet


I måndags morse var både jag och Emilio sjuka, 

vi stannade hemma tillsammans

Brydde mig lite om hemmet, orkade inte ta tag i något alls

Tänkte att imorgon, imorgon mår jag nog bättre.

Vaknade idag, kände mig överkörd och backad över :/

Ha, där fick jag för min dåliga självkännedom

Arg på mig själv idag har jag betat av allt jag borde gjort, under helgen och igår

Hemmet börjar nu likna något, och ja, jag mår inte toppen, men inte heller som imorse, huvudvärken verkar vara borta


Imorgon är jag fit for work, 

skulle jag mot förmodan bli sjukare inatt så klättrar jag alltså på väggarna hemma imorgon.



Känslan...

Känslan som besitter mig nu är fortfarande maktlöshet

Ilska, frustration, förvirring

Vet inte varför, vill bara gå ut, andas, pausa,

sätta livet på paus en stund

Få tid att ordna allt jag i mitt huvud vill ordna, medans livet väntar

Barnen börjar bli så stora, herregud vilka underbara om än väldigt jobbiga vissa dagar barn vi har

Att bryta cirklar, att skapa nya hälsosammare vanor

Att bygga stabilare grunder

Lära ut saker man nyligen blivit lärd själv

Det är en utmaning, varje dag


Barnen är, utan tvekan, det viktigaste i livet.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angie Jeppsson - 18 januari 2017 21:00

Jag har alltid vetat att man inte kan se utanpå Hur det känns inuti Jag har alltid vetat att man behöver alla pusselbitar för att bli hel Jag har alltid vetat att man ibland måste räcka ut sin hand och be om hjälp Allt detta har jag alltid veta...

Av Angie Jeppsson - 30 december 2016 11:52

Jobbade ensam idag. Kryper i kroppen. Ser mig över axeln en miljon gånger. Hjärtklappningarna gör det jobbigt. Gör det jag måste. Försöker slappna av. Men jag skyndar. Stress inuti. Nåväl. Blir en helg i familjens tecken. Tacksam. Jag saknar my...

Av Angie Jeppsson - 14 december 2016 19:29

Tredje dagen som jag jobbar endast 4 timmar. När jag kommer hem är jag fullkomligt slut... Väntat 2 långa veckor på att få komma tillbaks till psykologen. Jag sov ifrån tiden idag :( Irriterad över tröttheten. Irriterad över att inte känna mig som ...

Av Angie Jeppsson - 4 december 2016 20:05

  genom livet har jag varit en resande, i många bemärkelser väskan jag släpat med mig har blivit tyngre och tyngre mycket i den har jag aldrig orkat trassla upp vissa saker har jag släpat ur den för att börja reda ut nystan med tryckt tillb...

Av Angie Jeppsson - 14 november 2016 22:16

ett steg fram och sen vad som känns som femtio steg tillbaks...   sjukskriven, låter kanske skönt, men det finns en anledning till att jag är det, anledningen dränerar mig... byten av mediciner, trötthet, yrsel, går omkring och känner mig ful...

Ovido - Quiz & Flashcards