Alla inlägg den 17 september 2012

Av Angie Jeppsson - 17 september 2012 19:45

tomrum

en doft sveper förbi, tar mig till en plats långt borta, minnena väcks till liv och jag färdas bakåt i tiden med ljusets hastighet

trygghet i fullständigt kaos

kaos i ett till synes lugn

 

livet är så här, varken mer eller mindre

jag skulle vilja göra saker annorlunda, men det jag gör, det får räcka

för nu åtminstonde

jag har insett att jag inte är odödlig, att jag inte besitter någon superkraft och kan göra allt åt alla, samtidigt

jag har insett, att även om jag tillsynes kan fixa allt, så går jag ju itu inuti

 

jag lämnar tvätten för idag, vi har kläder, jag bryr mig inte om stöket runt omkring mig ikväll, måste städa upp i mitt inre

var på möte igår kväll, kom sent, men bättre sent än inte alls

temat, dagens text, känslomässig balans.

min delning, känslomässig obalans.

 

jag är överallt och ingenstans, jag trampar vatten, kan någon kasta i en boj nu

denna prövningen har jag väl ändå visat att jag klarar ut, så come on, låt mig få vila lite.

Ovido - Quiz & Flashcards