Direktlänk till inlägg 27 december 2013

livet...

Av Angie Jeppsson - 27 december 2013 21:35

dåligt samvete, dåliga föraningar

livet är verkligen det som händer medans vi är upptagna med att planera andra saker.

om jag kunde välja, skulle min negativa karusell stannat för länge sen, först snurrade det på grund av ett ostabilt psyke, 

nu snurrar det på grund av fysiska åkommor, som inte syns, men känns desto mer.


börjar jobba om en vecka, läkarbesök om två veckor, jag vill köra på, så jag bokar upp mig för att jobba, inombords skrattar jag åt min befängda tanke om att detta skulle på något sätt försvinna eller bli bättre tills dess.

men dåligt samvete gör att jag inte kan sätta stopp för att försöka, samtidigt försöka och misslyckas ännu mer dåligt samvete, eller som Dannes chef sa, blir detta bestående på grund av att jag inte lyssnat på min kropp, vem tackar mig då, vart ska jag jobba då?..


ähh, allt är er röra.


Linda, fina fina du.

Fick i fredags veta att du somnat in, somnat in för att aldrig mer vakna, gick in på din facebook, skulle höra av mig, se om du ville fika, prata om vår hemliga plan, vackra du, en bild på dig låg på loggen, jag klickade, vila i frid mamma...

luften tog slut precis där, alla svordommar jag kunde tänka kom ut, tårarna rinner idag, 

hur vi fjantade oss med byggarna på möllan, vår fisketur när du drog all uppmärksamhet från alla för din sjuka rädsla för fisken, alla samtal när du började dejta killen din, är detta kärlek?

kände du så? varför känner jag så? vad ska jag säga? vad ska jag göra? fina fina du, andas ta det som det kommer var mitt råd...

idag kan vi inte ringas, jag behövde ventilera, behövde höra din röst, 

ännu en vacker ängel har tagit sin plats i himmeln, krama min morfar åt mig, du var ett fint stöd när han somnade...



julen är förbi, kvar väntar nyår, hemsk månad, i alla avseende, hemskt år, låt det nya året ge mig lite andrum, 

tycker faktiskt att det är dags att jag kan få lite medvind.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angie Jeppsson - 18 januari 2017 21:00

Jag har alltid vetat att man inte kan se utanpå Hur det känns inuti Jag har alltid vetat att man behöver alla pusselbitar för att bli hel Jag har alltid vetat att man ibland måste räcka ut sin hand och be om hjälp Allt detta har jag alltid veta...

Av Angie Jeppsson - 30 december 2016 11:52

Jobbade ensam idag. Kryper i kroppen. Ser mig över axeln en miljon gånger. Hjärtklappningarna gör det jobbigt. Gör det jag måste. Försöker slappna av. Men jag skyndar. Stress inuti. Nåväl. Blir en helg i familjens tecken. Tacksam. Jag saknar my...

Av Angie Jeppsson - 14 december 2016 19:29

Tredje dagen som jag jobbar endast 4 timmar. När jag kommer hem är jag fullkomligt slut... Väntat 2 långa veckor på att få komma tillbaks till psykologen. Jag sov ifrån tiden idag :( Irriterad över tröttheten. Irriterad över att inte känna mig som ...

Av Angie Jeppsson - 4 december 2016 20:05

  genom livet har jag varit en resande, i många bemärkelser väskan jag släpat med mig har blivit tyngre och tyngre mycket i den har jag aldrig orkat trassla upp vissa saker har jag släpat ur den för att börja reda ut nystan med tryckt tillb...

Av Angie Jeppsson - 14 november 2016 22:16

ett steg fram och sen vad som känns som femtio steg tillbaks...   sjukskriven, låter kanske skönt, men det finns en anledning till att jag är det, anledningen dränerar mig... byten av mediciner, trötthet, yrsel, går omkring och känner mig ful...

Ovido - Quiz & Flashcards